Min favoritplats

I mitt hus, vårat gamla gästgiveri, är detta min absoluta favoritplats. Här sitter jag så fort jag får möjlighet med en kopp kaffe och myser. Det härliga med just denna plats är att den är så föränderlig beroende på årstid. Nu, när julen precis har varit är den dekorerad med granris, äpplen och ljus. På våren står de första vårblommorna här i en liten vas. På sommaren står det en stor bukett med syrener eller andra blommor som fyller huset med väldoft. På hösten tar jag gärna in en bukett med löv eller en fin bukett av köksträdgårdens vackra grönsaker och framåt advent blir det julpyntat igen. Eftersom vi ofta har ganska kallt i huset på hösten och vintern så är det så skönt med värmen som strålar från den sprakande brasan, Det här är en av mina favoritplatser i mitt hus och jag lovar att visa er fler den här veckan.

Kommentarer

Populära inlägg